Intercultural Counseling - Ludwig-Maximilians-Universität München
print


Breadcrumb Navigation


Content

Living and Studying in Munich

Intercultural workshop for future international students at LMU in cooperation with the Internationale Office.

19.12.2015 at 09:00 

WHEN: Saturday, December, 19th, 2015, 9:00 a.m. - 3:00 p.m.

WHERE: Room G212, 2nd Floor, Ludwigstr. 27

FOR WHOM: Participants of the LMU-program for refugees prepare for a university program

FEES: none

NUMBER OF PARTICIPANTS: max. 12

TRAINER: Clara Epping and Vasudha Cardoso-Ribeiro (Interncultural Counseling Center)

REGISTRATION: Please register vie email: ikberatung@lmu.de

The workshop will be in German!

DESCRIPTION OF THE WORKSHOP:

Du möchtest an der LMU studieren? Dann hast du sicher viele Fragen!

  • Wie funktionieren das Studium und der Unialltag in Deutschland und an der LMU in München?
  • Was sind die Besonderheiten der Kommunikation in Deutschland und wie kann ich am besten damit umgehen?
  • Wie kommuniziere ich mit meinen Professoren/innen?
  • Wie lerne ich deutsche Studenten/innen kennen und wie kann ich mein Deutsch verbessern?

Im Workshop werden wir diese Themen diskutieren und uns mit Euch über Eure Erfahrungen, Ideen und Fragen austauschen.

Für Getränke und Snacks ist gesorgt. Wenn Ihr noch gute Laune mitbringt, freuen wir uns auf einen tollen Tag mit Euch!


Service

Social Media

Find us on Facebook